Suikervrij?

Enige tijd geleden heb ik mij opgegeven voor de Sugarchallenge.

Het was de bedoeling direct mee te doen en de eerste 30 dagen geheel suikervrij te gaan eten. Vervolgens geleidelijk de gezonde (en dus niet de geraffineerde) suikers terug in te voeren in je dagelijks eetpatroon.

Dit is me helaas niet gelukt. Ik heb gelukkig wel alle informatie tot mijn beschikking gekregen. Heel eerlijk heeft dat mijn ogen al geopend: wat zit er overal veel toegevoegde troep in 😦

Gelukkig heb ik daarom wel al wat kleine dingen aangepast:

  • geen margarine meer, maar roomboter op brood.
  • minder brood, en meer Wasa Zuurdesem crackers rogge, rijstewafels of roggebrood of AH Pompoen crackers. Ook Griekse Yoghurt vind ik erg lekker.
  • ook het beleg probeer ik aan te passen; Hüttenkäse is echt lekker op de crackers. Ook geitenkaas bevalt me prima en sommige hummus smaken zijn ook echt een aanrader. Verder is pindakaas natuurlijk altijd geslaagd 😀
  • ik probeer ook minder melk te drinken en de gezondere alternatieven te drinken. Al blijft water drinken voor mij echt een uitdaging! Maar groene thee van Simon Levelt vind ik erg lekker. Sowieso is losse thee beter dan de theezakjes van de bekende merken, want wist je dat ze daar gewoon hele kleine suikerbolletjes in de zakjes toevoegen? De smaak moet natuurlijk ergens vandaan komen.
  • het avondeten is nog een aandachtspunt; minder pakjes en zakjes. Gewoon verse ingredienten. Maar ja, ik kom er gewoon niet achter hoe ik zelf zo’n lekker Ajam Paniki boemboe van Conimex kan maken. Dat is dus nog een hele uitzoekklus.

Maar zoals je kunt zien; het ontbijt en de lunch gaat wel ok! En ondanks dat ik dan niet 30 dagen geheel suikervrij ben gaan eten, ben ik wel trots op dit resultaat. Dat is overigens ook wel het makkelijkste natuurlijk. Want mijn ontbijt en lunch hoeft niet gelijk aan het ontbijt en lunch van mijn gezin te zijn. Qua avondeten is dat wel even anders, of ik moet verschillende maaltijden willen maken… Aangezien zoonlief van 4 nog niet dol op groenten is, moeten we dat dus langzaam aan veranderen.

Er zijn een aantal foodblogs wel ik op de Social Media volg:

Dit zijn enkele foodies die ik graag volg en waar ik heerlijke recepten van voorbij zie komen. Zo af en toe probeer ik eens wat te maken. Zo is het mueslibrood van MYF hier echt populair in huis. Zelfs manlief eet het graag. Het is in ieder geval een gezonder tussendoortje dan de Sultana’s of een Snelle Jelle 😀

Ik noem mezelf absoluut nog geen foodie, want daarvoor heb ik nog te weinig verstand van écht gezonde voeding, Maar wie weet wat de toekomst gaat doen 🙂

Advertenties

Auteur: kristel1976

www.kristelwillemsen.nl

Ik ben benieuwd naar je reactie!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s