Puur genieten

Puur genieten, dat doe ik. Van zingen. Samen met een aantal oud-leden van het Jongerenkoor Alkmaar Noord hebben we nu vier repetities gehad zodat we op zondag 13 november kunnen knallen!

Want ja, dat gaan we doen. Heerlijk!

Er zijn een aantal oud-klassiekers uit het repertoire bij elkaar gezet en echt, het is zo fijn om deze na zoveel jaren weer eens van onder het stof vandaan te halen. Samen met zo’n 40 koorleden en een combo van 5 man/vrouw sterk zetten we iets moois neer.

Is het perfect? Nee, dat niet. Genieten we? Ja, volop! En dat is het belangrijkste 🙂

Met Jerry Bloem als dirigent is het geen eitje om te zingen. Nee, hij doet het niet zomaar. Hij laat je groeien in je zang en in je beleving van de muziek. Hij is een echte inspirator.
En middels de opnames van de repetities kun je thuis de muziek nog eens goed beluisteren en je eigen partij instuderen. Dus als ik thuis aan het werk ben, dan staat de muziek hard aan en zing ik nog harder mee 😀 In de trein heb ik de muziek in mijn oren, en nee, dan zing ik maar niet mee 😉

Na zondag 13 november moet ik wachten tot eind januari. De laatste zondag van de maand gaan we nog een dienst opluisteren. Daarvoor repeteren we nog één keer en dan is dit project voorbij 😦

Steeds meer leden fluisteren zacht tegen elkaar dat ze het zingen toch wel erg leuk vinden. Maar niemand lijkt dit hardop te zeggen… Want wie wil nog meer zingen? Wie wil nog meer de muzikale begeleiding verzorgen? Wie wilt hier wekelijks tijd in steken? Of gaan we het gewoon op projectbasis doen? Dat hoor je wel mensen zeggen. Dus misschien zingen we volgend jaar met kerst wel in de kerk 😀

Ik wacht het af maar hopelijk vind ik een leuk alternatief zodat ik kan blijven genieten van het zingen!

Soms, heel soms, als ik zo bezig ben met muziek, zou ik willen dat ik zelf piano kon spelen. Dan kan ik zingen en spelen tegelijk. Mijn inziens een perfecte manier om een uiting te geven aan je gevoel. Helaas heb ik geen piano en al had ik er één, dan nog kan ik het niet bespelen. Maar ken je dat? Dat je dan denkt; dát wil ik in een volgend leven gaan doen! Of klinkt dat gek? 😀

Auteur: kristel1976

www.kristelwillemsen.nl

Ik ben benieuwd naar je reactie!

